Bij NAUPAR boothuren.amsterdam vindt u voor elke gelegenheid een passende boot!

Neem contact met ons op

Neem contact met ons op

Telefonisch / chat bereikbaar van maandag t/ m vrijdag 8:30 uur tot 17:30uur.

 
 

Tips en veelgestelde vragen

 

Heeft u een vraag die hier niet tussen staat? Stel deze dan via het contactformulier of via onze live chat tussen 8.30 uur en 17.30 uur.

  1. Boeken algemeen
  2. De vaartocht
  3. Arrangementen
  4. Betaling
  5. Prijzen
  6. Catering
  7. Chat-functie

1. Boeken algemeen

Ik wil graag een boot boeken! Hoe werkt dat?
1) U kunt telefonisch of per e-mail reserveren. Vermeld hierbij de volgende gegevens:

  • naam van de boot
  • datum vaartocht
  • begintijd vaartocht
  • eindtijd vaartocht 
  • aantal personen
  • cateringwensen

2) Als u hebt aangegeven te willen boeken, dan is het belangrijk dat u naast bovenstaande gegevens ook uw volledige postadres en bedrijfs/verenigingsnaam aan ons doorgeeft.
3) U ontvangt per e-mail een opdrachtbevestiging.
4) Controleer uw opdracht.
5) Accordeer uw opdracht binnen 7 dagen door te klikken op de bijgesloten link.
6) Door op "verstuur" te klikken, wordt uw opdracht definitief.
7) Uw opdrachtbevestiging is tevens factuur.
8) Enkele dagen voor de afvaart ontvangt u per e-mail de laatste reisinformatie. Hierin vindt u onder andere het telefoonnummer van de schipper en details van de vaartocht.

Hoe weet ik of een boot beschikbaar is?
U kunt de beschikbaarheid opvragen door middel van het online reserveringsformulier. U ontvangt binnen twee werkdagen een reactie. Omdat wij over de meeste vaarschema's van de boten beschikken, kunnen wij u snel melden welke boten in de door u gewenste periode vrij zijn. Natuurlijk kunt u hierover ook telefonisch contact met ons opnemen.

Is het mogelijk een optie te nemen op een boot?
Wilt u het door u gekozen schip eerst nog met uw gezelschap bespreken? Neem dan geheel vrijblijvend een optie van drie dagen op de boot van uw keuze. 

Hoe ontvang ik een offerte op maat?
Via ons contactformulier kunt u uw gegevens achterlaten, waarna wij contact met u opnemen om uw wensen voor een offerte op maat door te spreken.

Wat zijn de Algemene Voorwaarden?
NAUPAR Amsterdam werkt met de Algemene Voorwaarden van BBZ/TCN.  Er gelden gunstige annuleringsvoorwaarden. Te weten:

  • 15% van de totaalprijs in geval van annulering tot 2 maanden voor afvaart
  • 50% van de totaalprijs in geval van annulering tot 1 maand voor afvaart
  • 60% van de totaalprijs in geval van annulering tot 14 dagen voor afvaart
  • 75% van de totaalprijs in geval van annulering tot 7 dagen voor afvaart
  • 100% van de totaalprijs in geval van annulering binnen 48 uur voor afvaart

2. De vaartocht

Welke route wordt er gevaren?
De boten van NAUPAR Amsterdam varen over de Amsterdamse grachten, de Amstel en het IJ. De route en duur van de vaartocht kunt u samen met ons bespreken. Indien u een bepaald programma/ route wilt varen,  kunt u dit voorafgaand  aan uw vaartocht met onze medewerkers bespreken.

Vertelt de schipper iets over de stad?
Uw schipper is iemand die de binnenstad van Amsterdam goed kent, maar hij of zij is geen ervaren tourgids. Uiteraard kan de schipper het een en ander vertellen over Amsterdam. Wenst u meer informatie? Geeft dit dan bij ons aan en wij regelen een professionele gids voor u.

Wat is het vaartijdenadvies voor een vaartocht?
Dat is afhankelijk van uw wensen, een borrelvaartocht volstaat met 1,5 tot 2 uur. Een diner zoals een barbecue aan boord is 2,5 tot 3 uur aan te raden.

Is het mogelijk eerder aan boord te komen?
In verband met een voorgaande vaartocht en het schoonmaken van de boot is het in vele gevallen niet mogelijk eerder aan boord te komen dan de aangegeven inschepingtijd. Wij kunnen altijd uw wensen bekijken om de vaartocht eerder te laten starten. 

Wat gebeurt er al het de hele dag regent?
Wanneer het de hele dag regent en er geen overkapping mogelijk is bij de door u geboekte boot, dan wordt er altijd gezocht naar een passende oplossing.

Zijn er voldoende zwemvesten aan boord?
Om te zorgen dat er voldoende zwemvesten aan boord zijn voor de kinderen, horen wij graag tijdig of er kinderen jonger dan 12 jaar meevaren. Geeft u alstublieft bij boeking per kind de lengte en het gewicht aan.

3. Arrangementen

Wat is er bij een arrangement inbegrepen?
Dit is afhankelijk van het arrangement. Wat is inbegrepen wordt aangegeven op de pagina van het betreffende arrangement op tabblad Prijzen en info.

Kan ik ook aanpassingen doen aan arrangementen?
Voor de arrangementen is geen maatwerk mogelijk; het schip en de catering staan vast en elk arrangement heeft zijn eigen prijs.

Mag ik zelf een schip kiezen als ik een arrangement reserveer?
Tenzij anders aangegeven, wordt het schip waarop u gaat varen, in overleg met u uitgekozen.

4. Betalingen

Hoe zijn de betalingsvoorwaarden
Uw betaling dient te zijn geschied: 

50% bij reservering
50% drie weken voor afvaart

Bij boekingen vanaf drie weken voor afvaart, verzoeken wij u direct bij reservering het totaalbedrag over te maken.

5. Prijzen

Waar kan ik de actuele prijzen vinden van de boten?
De prijzen van de boten staan vermeld bij het schip zelf. Bijvoorbeeld www.boothuren.amsterdam/ivan-frank bij tabblad prijzen.

Wat zijn de kosten als ik vanaf een andere steiger wil vertrekken dan standaard opstapplek?
De boten hebben allemaal een vaste ligplaats in Amsterdam. Het is ook mogelijk om een andere opstaplocaties dan de ligplaats te kiezen. Het schilt per boot, stel uw vraag aan onze medewerkers.

Werkt Naupar  met kortingen en toeslagen?
Bij enkele boten wordt er rekening gehouden met een hoog- en laafseizoen. Vraag onze medewerkers voor meer informatie.

6. Catering

Kunnen wij ook zelf meegebrachte etenswaar nuttigen?
Op slechts een aantal boten is het (tegen betaling) toegestaan om eigen catering te verzorgen. Houd er wel rekening mee, dat als u de catering zelf verzorgt, het schoonaken van de boot na afloop van uw vaartocht er ook bij hoort. Denk bijvoorbeeld aan het verzamelen van glazen, bekertjes, bestek en bordjes en het legen van de vuilniszakken. Dit deponeert u in de stadscontainer in de buurt.

Moet ik de boot schoonmaken aan het eind van de vaartocht?
Nee, u hoeft de boot niet schoon te maken als u de catering door NAUPAR laat verzorgen.

Hoe kan ik bij NAUPAR catering bestellen?
Indien u catering wenst, raden wij u aan dit telefonisch of per e-mail te laten bestellen. Minimaal vijf dagen van tevoren dient de catering te zijn afgestemd. Bekijk de cateringlijst van NAUPAR Amsterdam.

Tot wanneer kan ik catering bestellen?
Vijf dagen voor afvaart dient uw cateringbestelling definitief te zijn.

Tot wanneer kan ik het aantal personen aanpassen voor mijn cateringbestelling?
Hebt u via NAUPAR catering besteld, dan kunt u het aantal personen nog aanpassen tot vijf dagen voor afvaart.

Wat zijn de mogelijkheden met betrekking tot entertainment aan boord?
NAUPAR heeft ervaring met veel verschillende soorten entertainment van een DJ tot accordeonspeler of Oestermeisje. Onze medewerkers helpen u graag uw dag aan boord compleet te maken.

7. Chat-functie

Er is geen chat-button in beeld, wat nu?
Dan zijn onze medewerkers niet beschikbaar. U kunt ons bereiken op werkdagen van 08.30 uur tot 17.30 uur.

De chat-button is wel zichtbaar, maar functioneert niet. Wat moet ik doen?
Neem dan telefonisch contact met ons op, stuur een e-mail of maak gebruik van het contactformulier.

Wanneer zijn wij bereikbaar?
U kunt ons via live chat bereiken op werkdagen van 08.30 uur tot 17.30 uur. Wij zijn dan ook telefonisch bereikbaar, bekijk onze contactgegevens. Of stel uw vraag via het online contactformulier. Wij nemen daarna zo snel mogelijk contact met u op.

Hoe werkt de chat-functie?
Voor vragen over hoe onze chat-functie werkt, verwijzen wij u graag door naar de uitleg op ‘Live chatten met NAUPAR’.